måndag 12 mars 2012

Fisken simmar många timmar


Den rörelsesången känner ni säkert igen:

Fisken simmar många timmar i sitt hav,
fisken simmar många timmar i sitt hav.
Först dyker den upp för att fånga lite luft,
sen dyker den ner igen.
Först dyker den upp för att fånga lite luft,
sen dyker den ner igen.



Den sången är väldigt omtyckt på vår avdelning, ja så omtyckt att vi till och med hände simmande (eller flygande) fiskar i taket i vårt skötrum. Så här gick jag till väga för att göra fiskar: 






3 kommentarer:

  1. Nej, den sången känner jag inte till. Är texten till en känd melodi?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, detta var inget lätt fråga... Melodin är i alla fall nästan den samma som i "Spöken dansar spöken dansar på vårt golv", noterna till den sången finns i Titta jag kan! under spöktemat(jag har tipsat om den boken tidigare i min blogg: http://vilekertrad.blogspot.com/2011/05/titta-jag-kan.html)
      Vi gör rörelser på följande sätt:
      Fisken simmar många timmar i sitt hav - håll ihop händerna och "simma"
      Först dyker den upp för att fånga lite luft - lyfta upp händerna och klappa
      Sen dyker den ner igen - ta ner händerna och klappa mot golvet

      Radera
    2. Bra! Köpte titta-jag kan boken efter att du tipsat om den, så ska kolla upp det! Tack!

      Radera